måndag 1 april 2013

I ur och skur?

Förr cyklade jag alltid i ur och skur, höst som vinter. Jag var till och med beredd att skriva under på att den skånska blåsten bara var ett överdrivet rykte. Det fanns liksom inget dåligt väder. Så är det inte längre.
De senaste två vintrarna har jag hemfallit åt kollektivtrafiken eller som den här vintern, skjutsad och hämtad av min snälle Jonas varje dag! Jag vet inte om det beror på att jag har blivit mer bekväm eller om vintrarna har varit strängare mot oss cyklister? Jo, jag vet nog svaret.
I morgon måste jag börja cykla igen. Jag gjorde ett försök efter sportlovet, men så kom kylan latheten krypande. Nu använder jag den här bilden som motivation för att visa hur fin cykelväg jag har till jobbet. Så här såg det ut i april för ett år sedan i Slottsparken i Malmö. Snart är det lika vackert igen och då ska jag banne mig glida genom parken både morgon och kväll för att insupa skönheten i scilla och påskliljor.
Så nu är det bara att övertyga sig själv.... de finns inget bättre sätt att vakna upp och vara pigg på när man kommer till jobbet... det finns dessutom inget bättre sätt att rensa tankarna på efter jobbet...var tacksam för att du har precis lagom cykelavstånd till jobbet... tänk att det är inte alla som har den förmånen...

I morgon ska jag cykla till jobbet!

2 kommentarer: