söndag 16 juni 2013

Bra skönt ändå

Den här helgen har bestått av lite loppis, mycket städ och lagom mängd pyssel. Vi tog en tur till Erikshjälpen i Genarp och Åkarp och jag hittade en sommarklänning och små taxar. Först sken solen och vinden lekte mellan rummen i huset när vi putsade fönster, men sedan kom regnet och Jonas och jag kurade i mitt syrum och tog oss an lagnings- och ändringshögen. Jag har en fåtölj där ute som alltid är belamrad med en massa projekt. Nu lyftes högen bort, Jonas fick plats och vi en mysig kväll tillsammans.

En sommarbukett till matbordet.

Loppat festivaltält till äldste sonen provas.

Jonas lagar Ellas leksakshund som en gång i tiden var min. Han hade 5:a i syslöjd!

Veckans fynd!

Och så de här täljda i trä, de gick inte att motstå.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar