lördag 22 juni 2013

Olika vatten

Där jag bor finns en sandstrand nästan mitt i stan, lite som Barcelona. Det är lyxigt och väldigt uppskattat av många Malmöbor. Häromdagen cyklade jag längs strandpromenaden hem från jobbet och fick kryssa mig fram bland flip-flopskor, strandväskor, glasspapper och solbrända ben. Man märker att människor verkligen njuter av livet som blommar upp längs med stranden några få veckor varje sommar. Jag kan förstå det, jag njuter också, men bara av att titta när jag cyklar förbi. Själv har jag aldrig riktigt blivit biten av havsbad eller ens strandliv. Jag är alltså ingen badmänniska, men heller ingen badkruka. Det kan man inte vara när man växt upp med Vätterns iskalla vatten som sommarlekplats. 
Får jag välja föredrar jag det mjuka, varma sötvattnet i små skogsjöar och den lite pirriga känslan av att det kanske lurar en gädda i vassen. Det är sommarbad för mig!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar