tisdag 25 juni 2013

Regn

Nu kom det lite sämre vädret, men jag vet inte... Det är klart att det inte är så roligt när det regnar flera dagar i streck, men lite regn gör mig inget. Min chef tycker jag är en konstig människa som får ångest av stark sol och värme. Han brukar pika mig lite på skoj när molnen och regnet drar in. -Nu njuter du, va? Nu tycker du väl att det skönt?
Riktigt sant är det inte, men jag mår inte dåligt. Det gör jag faktiskt inte. Inte så länge jag har tak över huvudet och förresten är det ganska skönt att vara ute i regnet också. Många av mina finaste och roligaste minnen har jag från regniga dagar. Som när barnen var små i gamla stugan och sprang ut och "duschade" i ösregnet. De hoppade och skuttade på sina små spinkiga ben så att det plaskade från gräsmattan, samtidigt som de bubblade av skratt. Eller från när jag själv var barn och låg och läste under en filt i soffan och tittade ut genom fönstret på trädtopparna utanför och för första gången blev varse om att det finns väldigt många nyanser av grönt.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar