måndag 3 februari 2014

Min förra vecka


Min förra vecka började ganska bra och jag hade till och med lite loppistur. Nu när det har varit snöväder har jag haft lyxen att få skjuts till jobbet och då ingår det att bli hämtad också. Ibland innebär det också en liten tur till "Sopan"och veckan började alltså med några fynd. Först ut en broderad tavla med svanar på. Den ska bli ryggstödet på en sådan här stol som jag planerar att göra inom snar framtid. Ska bara fynda stolen först...
Jag köpte otippat en tavla också, för jag kunde inte motstå blommorna på mörk bakgrund.
Sedan började eländet. Ett litet oskyldigt stick på en synål gjorde att en elak bakterie kunde bosätta sig i min vänstra fingertopp och resulterade till slut i bultande värk, ett läkarbesök, antibiotika och handen i högläge hela helgen. 

Jag höll nästan på att missa första Vintergäcken...

... och en nästan klarblå himmel över hustaken...


... och det våriga dripp-droppet från en stupränna...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar