fredag 29 mars 2013

Om mig

Ja, så är det väl dags att presentera sig själv, men jag tar det nog lite i taget. Jag följer en del bloggar och de som jag gillar allra mest är de som är personliga. De som bjuder på sig själva, på livets fram- och baksidor. Det skulle jag också vilja göra, men jag känner mig lite blyg inför det här, så det får liksom komma naturligt efterhand.
Jag heter Anna-Karin och bor i Limhamn, Malmö. Eller "på" Limhamn som man säger här, men eftersom jag gudbevars är östgöte i grunden har jag svårt att säga så. Jag säger "i" Limhamn. Här har jag bott i över 20 år. Jag trivs hur bra som helst, men säger fortfarande att jag ska åka hem när jag ska hälsa på i min hemstad Motala som jag känner större kärlek för nu än när jag flyttade därifrån.
Jag har två pojkar på 17 och 14 år. De kommer inte vara med här så mycket, just för att de är i den åldern då de inte är så intresserade av vad jag gör. De håller på att skapa sina egna liv, så är det med det.
Jag har en man som heter Jonas. Han har nog inte så mycket emot att synas här. Jonas är konstnär och honom kommer ni att få lära känna en del. Om inte annat snor jag foton hej vilt från honom. Han är nämligen en duktig fotograf också.
Vårt största gemensamma intresse förutom våra barn, vår hund Ella och vår stuga är att återbruka på olika sätt, vilket gör att vi går en hel del på loppisar. Det liksom hör ihop.
Jag jobbar som kommunikatör, men känner mig nog mer som en hantverkare i själen. Är lika mycket praktisk som teoretisk och önskar ibland att det ena skulle slå över och göra så att jag skulle veta vad jag ska bli när jag blir stor. Just nu väger det mellan talskrivare åt Obama eller fönsterkittare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar