lördag 30 mars 2013

Trådrullar i påskägget!


I dag har Jonas och jag varit på den roligaste loppisen på länge, Karlssons Auktioner i Trelleborg. Kan varmt rekommenderas om man vill vara med om en nästan overklig upplevelse. Allt som inte säljs på ordinarie auktioner läggs med jämna mellanrum i kartonger och ställs ut på en asfaltsplan. Då menar jag allt: lampor, möbler, prydnadsföremål, husgeråd, kläder, mattor och verktyg. Klockan tio prick öppnades grinden och då sprang ett 50-tal galningar för att komma först till fynden. Jag sprang inte, men jag gick ganska fort.

Sedan var det bara att riva och slita. Jag fattar inte hur fort en del hann att plocka åt sig av både möbler och prylar. Vi var väldigt otränade, men vi kom hem med en del ändå. Man plockar helt enkelt ner det man vill ha i kassar och betalar för mängden kan man säga. Vi betalade 100 kr för vår kasse och då fick vi bland annat med oss fina gamla tavelramar, en Skeppshultstekpanna till stugan, en lampa, en keramikurna (Elsi, som vi samlar på), en konstbok och jag fick ett helt syskrin fullt med bra-att-ha-grejor. Jag älskar gamla sybehör och fick så många trådrullar att jag nog aldrig mer i hela livet behöver köpa, i alla fall inte i svart eller vitt. Precis vad jag behövde till stugan. Jag håller nämligen på att bygga upp ett förråd av pysselmaterial där. Det är några mil till närmaste affär, så det gäller att ha allt hemma när lusten faller på.

Det här är som påskgodis för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar