söndag 7 juli 2013

Nya vita lakan

De här bilderna är tagna i vårt sovrum i stugan med vita lakan och blommiga originaltapeter. Det ser lite gammeldags ut, men ändå svalt och kanske lite romantiskt. Men det stämmer inte riktigt med verkligheten. Det finns en anledning till att jag beskurit bilderna så hårt. Mitt i rummet står en gräslig IKEA-garderob som stod i huset när vi köpte det, tapeterna har en hel del fula fläckar och lakanen är egentligen inte alls vita utan stormönstrade i turkost och vitt. Jag har bara vänt dem ut-och-in för att slippa se det, men det gör man ändå för mönstret lyser igenom Nu ska det bli ändring. Håller precis på att sy nya, vita av mormors lakan som jag ärvt. Sedan är det "bara" ett gammalt klädskåp, nya tapeter och ett skrivbord framför fönstret som fattas, men jag får börja någonstans.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar