söndag 7 juli 2013

Precis innan semestern

Nu har jag två dagar kvar att jobba, sedan är det semester i lite mer än fyra veckor. Jag vet inte vilket som är bäst, semestern eller vetskapen om att den är så nära, så nära. Hela helgen har varit en väntan på något... förberedelser... tvätt... planer... idéer... om de här fyra veckorna som man sätter sådant hopp till. Må det bara bli en bråkdel av allt som finns med i semesterdrömmarna. Skratt... spel... besök... vänner... mat... bad... äventyr... Här är några ögonblick, sista söndagen innan semestern.

Järnfisk från Karlssons loppis har hittat hem. 
Jonas dricker alltid morgonkaffe ur ett senapskrus från Höganäs, jag ur en handdrejad från Motala. 
Så här var min utsikt i morse när jag drack mitt kaffe, trädgårdsdjungel. 
Vita buskrosor som sprider doft både ute och inne.

Lilla Ella matchar pallen och vaktar sin roligaste leksak, blomkruka.


2 kommentarer:

  1. Underbar trädgårdsdjungel och tegelväggen är så vacker!!! Har kikat bakåt lite och älskar stugan invändigt. Hur fint och mysigt som helst!!!

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du gillar stugan och kul att du har varit inne och kikat här. Jag är hos dig ofta, älskar ditt hus, din trädgård och din inställning till livet. /Anna-Karin

    SvaraRadera