söndag 24 november 2013

Novemberutflykt till Höganäs

Den här veckan har varit alldeles för stressig, både på jobbet och här hemma. Allt snurrar så fort och jag kan inte påstå att jag mår så himla bra av det. Därför var det så skönt att bryta mönstret och åka iväg på en liten utflykt med goda vänner, bara så där. Målet var Saluhallen i Höganäs, men vi var öppna för allt som eventuellt kom i vår väg.

Som en liten julmarknad i Görslöv med fiskdamm till småbarnen, lotterier, tomtar och hembakat.

Vackra färger på lina...

... och havtornsmarmelad som smakade gott till kvällens hembakade knäckebröd med grönmögelost.


I Höganäs hittade vi den här charmiga Röda Korset-butiken...

... som såg ut så här när man klev in...

Här var det också jul och jag köpte två superfina ylleplädar för 40 kronor styck. Kanske för att jag frös, det var kallt.

Så kom vi då till målet, Saluhallen i Höganäs, där vi åt en god lunch och var imponerade av den fina lokalen...

... och den lilla saluhallen där de hade lagt upp alla varor så vackert...

Vi njöt av färgprakten i grönsaksdisken.


På hemvägen stannade vi till på Råå.

Här är en av plädarna som jag köpte.

Idag har jag städat och förberett lite inför nästa helg, då lille sonen fyller 15 år. Det blev lite försmak av jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar