onsdag 27 november 2013

Snabbvisit i Stockholm

Igår var jag på ett möte i Stockholm. Det händer då och då, och varje gång jag är där tänker jag: - Nästa gång ska jag åka upp en dag tidigare eller stanna en dag längre, så att jag kan hälsa på vänner och bara njuta av staden. Men det blir liksom aldrig av att jag tar mig den tiden. Det blir istället korta intryck och små bitar, igår blev det bara en promenad längs med Kungsgatan i princip.
Jag såg att i nästa vecka öppnar Kartbutiken i ny lokal på en angränsande gata. En butik med bara kartor, det kan nog bara finnas i huvudstaden. Jag tycker mig ha lagt märke till att kartor varit en trend ett bra tag, mest som inredningsdetalj, men det är lite konstigt att vurmen är så stor just nu. För i princip har vi inget behöv av papperskartor längre när så många har GPS i både bilen och mobilen och hela världen finns kartlagd på google, ett sök bort. Kanske är det just därför.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar