söndag 8 december 2013

Ljus i mörker

Sven lyckades lägga ett grå hinna över en redan disig dag.

... och det var en himla tur för Jonas att han till sist tog sig upp på vinden för att hämta den här ljusstaken som jag tjatat om sedan första advent. Det är så praktiskt för honom att lägga upp allt som han själv inte gillar på vinden, för han vet att jag är alldeles för höjdrädd för att klättra upp på den rangliga stegen och hiva mig upp den sista metern. Men han insåg väl att livet skulle bli tufft om han inte uppfyllde min vädjan: - Jag behöver juleljus, nu!


Det är inte vad det ser ut att vara vid en första anblick, varken sytråd eller smycketråd. Här sitter en god vän och gör flugor. Han har börjat med flugfiske. Det är hans ljus i vintermörkret.
Och här bland amaryllisarna satt vi och åt en utsökt lunch i trevlig sällskap hela eftermiddagen och pratade... flugfiske ... bland annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar