lördag 7 december 2013

Loppistur

Den här veckan har jag haft lite tur när jag har varit på loppis. I onsdags hittade jag mina drömgardiner och idag lite smått och gott som jag inte kunde motstå. Vi gick upp i ottan, för att vara lördag i alla fall, och tog bilen till Erikshjälpen i Genarp. Som vanligt blir jag lika chockad varje vinter. Det räcker med att komma utanför kommungränsen så råder ett helt annat klimat. Idag var det mer eller mindre snöstorm i Staffanstorp och vi var på vippen att vända, men så såg vi att det var lite ljusare himmel över Genarp så vi körde den slingrande vägen över snöklädda åkrar och kom fram. Och hem...

På Erikshjälpen hittade jag de här tre fina bildvävarna som jag inte kunde motstå. Jag blir så glad av färgerna. Under dem ligger fina vita gardinlängder som ska få följa med till sovrummet i stugan för att ersätta de gamla som jag aldrig tycker har haft någon själ. Hur nu en gardin kan ha en själ? 

Och årets julklänning är fixad. För trettio riksdaler blir jag i jul en "Lilla-huset-på-prärien-pepparkaks-gumma".

I nästan prick ett år har jag letat efter de här gardinerna varje gång jag varit på ett loppis. Förra julen gick det en brittisk dramaserie som hette "Bletchley circle" om fyra kvinnliga kodknäckare. Mycket bra serie, men också inspirerande miljöer och inredning. Sedan dess har jag i alla fall letat efter blommiga gardiner till sovrummet och nu i onsdags hängde de där och väntade på mig. Fem centimeter för korta visade det sig, men det stoppar inte mig. Det ska jag se till att fixa!

Idag har jag också hunnit med att småstäda lite medan mannen skapade nya storverk i källarateljén.

Jag gillar dem!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar